پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
آیت الله اعرافی مجمع علماء شاهرود

حوزه آیت الله اعرافی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در ده‌ها کشور پایه معارف اهل‌بیت (ع) پایه‌گذاری و بومی‌شده است، تصریح کرد: امروز در جامعه به عالمان آگاه، بصیر، عالم، زمان‌شناس و زبان‌شناس و... و با دیدگاهی فراتر از روستا و محل جغرافیایی خود نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، آیت‌الله علیرضا اعرافی، در مجمع علماء و روحانیون شهرستان شاهرود به میزبانی دفتر امام جمعه شاهرود، ضمن تبریک عید سعید قربان با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی بشر شاخص‌های متعددی دارد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های ارزیابی وضعیت انسان‌ها غم و شادی آن‌ها است. حزن و غم و سرور و شادی یک مقوله فرهنگی تابع جهان‌بینی، سطح علاقه و دید آن‌ها نسبت به عالم است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح در ادامه افزود: عید در اسلام منشأ شادی و خوشحالی و سرور است و شادی‌ که از جایگاه قربانی نفس و سربلند بیرون آمدن از ماه مبارک رمضان باشد، ارزشمند است؛ غم و شادی یک مقوله مطلق نیست و غم‌ها و شادی‌ها تابعی از شخصیت ما در جامعه است.

وی با بیان اینکه برخی از غم‌ها مقدس و برخی از شادی‌ها نامقدس است، گفت: غمگین و محزون شدن نسبت به دست نیافتن و یا از دست رفتن نماز شب یک غم مقدس است و همیشه شادی با خوبی و غم با بدی همراه نیست و هر غمی جانکاه نیست و غم سالار شهیدان امام حسین (ع) یک غم مقدس است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه رسالت روحانیت با 3 قاعده فقهی گره‌خورده و عجین شده است، افزود: اولین رسالت روحانیت ارشاد جاهل و برخورد با ناآگاهی و تعلیم و ارشاد جاهل محقق می‌شود. دومین رسالت روحانیت این است که گاهی افرادی می‌دانند اما عمل نمی‌کنند و باید آنان را وعظ و موعظه کرد و انگیزه لازم برای انجام عمل را برای وی ایجاد کرد.

به گفته آیت‌الله اعرافی امربه‌معروف و نهی از منکر سومین رسالت روحانیت در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فلسفه وجودی روحانیت افزود: آگاه کردن ناآگاهان، با انگیزه کردن آگاهان برای عمل و دمیده شدن انگیزه در آنان، امر به خوبی‌ها و نهی از منکرات سه فلسفه وجودی روحانیت است.

وی بیان اینکه امروز ایران اسلامی قطب معارف الهی و اهل‌بیت (ع) است، گفت: به برکت اسلام امروز انقلاب اسلامی در جهان فروغ و درخشش پیداکرده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه روحانیت رسالت سنگینی به‌واسطه انقلاب اسلامی دارد، افزود: هنر و ارزش آدم‌ها در مسیر صادق قرار گرفتن است و ایران اسلامی امروز در دایره‌ای قرار دارد که اطراف آن را ادیان و تفکرات مختلف فرا گرفته است و امروز موج انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه نمود پیداکرده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در ده‌ها کشور پایه معارف اهل‌بیت (ع) پایه‌گذاری و بومی‌شده است، تصریح کرد: امروز در جامعه به عالمان آگاه، بصیر، عالم، زمان‌شناس و زبان‌شناس و... و با دیدگاهی فراتر از روستا و محل جغرافیایی خود نیاز داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه وضع امروز حوزه‌های علمیه خوب و مناسب است اما باید بازهم بیش از گذشته در راستای اعتلا و ارتقا سطح حوزه‌های علمیه تلاش کنیم، گفت: بنده شب‌ها در تنهایی و خلوت‌هایم از امام زمان (عج) می‌خواهم خودشان به داد حوزه‌های علمیه برساند و ما را در راستای پیشبرد اهداف یاری کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز نیاز شدید به اسلام در منطقه احساس می‌شود، گفت: تلاش داریم تا سطح حوزه‌های علمیه در شهرها و استان‌ها قوی‌تر از گذشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha